Devin Nunes Mom F*Cked Up His Campaign Finance Reports

Chip Somodevilla/Getty

Two political committees belonging to Rep. Devin Nunes (R-CA) have spent the past two days filing amended FEC reports to correct errors and omissions by their treasurer: his mom.

The fundraising committeesNunes Victory Fund, and his leadership PAC, NEW PAC have also removed Nunes mothers email address and replaced them with an unspecified Treasurer 1 and Treasurer 2.

All but one of the campaigns 2020 FEC reports filed by Nunes mom contain material errors, according to the RFAIs. Flaws include duplicate contributions from GOP mega-donors such as Home Depot CEO Bernie Marcus ($50.5 million career giving), billionaire energy mogul Kelcy Warren ($23.8 million), and investor Rex Sinquefield ($12.2 million).

The FEC also said NEW PAC failed to disclose a donation from health insurance provider Humana. An amended report filed Thursday shows the donation amount was $5,000, noting that the item was returned by bank on Jan. 22.

In total, the FEC sent the Nunes Victory Fund and his campaign six RFAIs each for the 2020 election cycle. Some corrected reports prompted second notices. But its not the first time Toni Nunes has come under federal scrutiny. In the 2018 cycle, the FEC sent the campaign eight RFAIs.

Beyond the duplicate transactions, the FECs recent letters also pointed out mathematical inconsistencies, which the regulator also noted in other elections. Other discrepancies include an apparent failure to denote contributions in appropriate fields and an unclarified description.

In 2019, the notoriously litigious Nunes cited his mom in a $77.5 million civil suit filed in an Iowa district court against Esquire and journalist Ryan Lizza, claiming that Lizza defamed him in an article suggesting his family tried to cover up the use of undocumented immigrant labor at their family dairy farm in Iowa. The complaint cites Lizzas claim that Nunes mom had followed the journalist in a car during his investigative work.

The judge tossed the lawsuit a year later, ruling that the articles content doesnt plausibly support a defamation claim.

Read more on: thedailybeast, campaign